Τρίτη 17 Μαΐου 2011

Θεατρικό έργο για πολιτιστικό πρόγραμμα με τίτλο: "Τοπική ιστορία"

…ένας διαφορετικός θίασος


(ακούγεται φασαρία, μπαίνει ο συγγραφέας εξοργισμένος και από πίσω οι ηθοποιοί… συνεχίζουν να μαλώνουν με το συγγραφέα… μένουν αγάλματα)

Αφηγητής: Αρπάχτηκαν οι θεατρίνοι…έτσι πάντα γίνεται στο θέατρο…εδώ όμως έχουμε να κάνουμε μ’ έναν διαφορετικό θίασο από τους άλλους….έναν θίασο βγαλμένο από τη ΖΩΗ μας… τι εννοώ; Δείτε και θα καταλάβετε..



1ος : Α, εσείς είστε ο συγγραφέας;

Συγγραφέας: Ναι, εγώ. Και θα παίξουμε μια ιστορία που έχω γράψει για το θίασό σας.

2ος : Εγώ ποιο ρόλο θα παίξω;

3ος : Μα τι λες; Ποιο ρόλο; Εμείς είμαστε οι ρόλοι.

Συγγραφέας: Μα εσείς δεν είστε θέατρο!

4ος : Ναι, αλλά εμείς είμαστε η ζωή μας.

5ος : Συμφωνώ! Θα κάνουμε ένα πείραμα! Η ζωή μας έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον εδώ στη Σύρο, γιατί μάθαμε μέσα από την ιστορία του τόπου μας πολλά πράγματα τα οποία μπορούμε να παίξουμε .

6ος : Δηλαδή να παίξουμε τη ζωή μας!

Συγγραφέας: Μα τι λέτε; Τη ζωή σας θα παίξετε;

7ος : Βεβαίως! Και θα την αποδώσουμε και πολύ καλά!

8ος : Εγώ θα παίξω το Βικέλα! Μου πάει πολύ ο αθλητισμός και… με το καπελάκι μου θα είμαι τέλειος!(φοράει ένα αθλητικό καπέλο)

9ος : Εγώ θα παίξω την Κοτοπούλη ( φοράει ένα καπέλο εποχής ).Έμαθα πως έπαιξε την τελευταία παράστασή της στο Θέατρο Απόλλων, το δικό μας Θέατρο, και συγκινήθηκα πολύ.

10ος : Εγώ θα κάνω τον αρχαιολόγο Χρήστο Τσούντα, που ανακάλυψε το 1898 το νεκροταφείο της Χαλανδριανής και υπολείμματα οχύρωσης , οικιών και άλλα.(όλοι με τη σειρά τους κάνουν και μια κίνηση ή φορούν κάτι χαρακτηριστικό)

11ος : Εγώ θα κάνω το Φερεκύδη!

12ος : Εγώ το Ροϊδη!

13ος : Εγώ το Νεόφυτο Βάμβα!

14ος: Εγώ μπορώ να κάνω την Ευανθία Καϊρη; (με τον ίδιο τρόπο μπορούμε να αναφέρουμε κι άλλες φυσιογνωμίες ή επαγγέλματα του τόπου μας)

15ος : Εγώ το Μάνο Ελευθερίου που γράφω ωραία και τραγουδώ σωστά. Τον είδα τις προάλλες εδώ, έπινε καφέ στο Πάνθεον , ιστορικό στέκι!!! (τραγουδά έναν στίχο από ένα τραγούδι του π.χ.


…άλλος για Χίο τράβηξε πήγε


κι άλλος για Μυτιλήνη


κι άλλος στης Σύρας τα στενά


αίμα και δάκρυα πίνει…)




16ος : Εγώ είδα προχτές την κ. Λουκρητία Δούναβη, ποιήτρια και πεζογράφο του τόπου μας που με πολύ μεγάλη ευαισθησία αποτύπωσε τη ζωή της Άνω Σύρας στη δεκαετία του 1950.Αχ, να την κάνω;



( αλλάζει ύφος) «Γεννήθηκα στη Σύρα όπου η θάλασσα, τα βράχια κι οι αέρηδες κυριαρχούν. Δεν θα 'θελα να είχα γεννηθεί σε άλλον τόπο εκτός από αυτόν που γεννήθηκα». (μπορούμε και να πούμε εν χορώ και χιουμοριστικά στιχάκια της)

Συγγραφέας: Τι λένε Θεέ μου!!! Τι λένε!!!

17ος : Το βυρσοδέψη, βρε παιδιά, εγώ θα τον παίξω… αυτός ο ρόλος μου πάει γάντι!

18ος : Την Κυβέλη; Την ξεχάσαμε! Βέβαια δεν ήταν από τη Σύρο, αλλά έπαιξε εδώ θέατρο το 1904. Και έχουμε και το Ινστιτούτο Κυβέλη στον τόπο μας! Τιμή μας και καμάρι μας!!! Εγώ θα την παίξω! Έχω δει και τα προσωπικά της αντικείμενα, τα θεατρικά της κοστούμια. Θα είμαι εξαιρετική σ’ αυτό το ρόλο!!!

19ος: Είναι τόσοι πολλοί οι ρόλοι μας και τόσο ενδιαφέροντες που δεν ξέρω ποιον απ’ όλους να διαλέξω. Τόσο ενδιαφέροντες όσο και η ζωή μας σ’ αυτό το νησί.

20ος : Ωραία εγώ θα επιμεληθώ τα κοστούμια σας και το σκηνικό! Πάντα ήθελα να το κάνω αυτό!

21ος : Μήπως ψάχνετε για σκηνοθέτη; Ολόκληρος/η μπροστά σας!!!

22ος : Φώτα, αυλαία… πάμε!!!

Σκηνοθέτης: Πολύ καλά λοιπόν, αφού θέλετε να παίξετε τους ρόλους αυτούς και να ζήσετε μέσα από αυτούς τη ζωή σας…. ΚΑΝΤΕ ΤΟ!!! ( μένουν όλοι αγάλματα)

Αφηγητής: Το πείραμα έγινε τελικά, για ν’ αποδειχθεί πως η σκηνική τέχνη είναι η πιο ωραία και η πιο τραγική απ’ όλες τις άλλες τέχνες. Ζει σαν τη ζωή, πεθαίνει σαν τη ζωή. Αν μ’ ένα μαγικό ραβδί, ζωντάνευαν όλες οι ζωές, όλοι οι έρωτες, όλοι οι πόνοι, αυτή η ζωντανή μάζα θα συνέτριβε το έργο κάθε άλλης τέχνης. Εδώ η τέχνη δημιούργησε τη ζωή. Λίγη απ’ αυτήν τη διαβατική ζωή των προγόνων μας προσπάθησαν οι ηθοποιοί να παρουσιάσουν εδώ σήμερα πάνω σ’ αυτή τη σκηνή. Κι όσο για τις αυθαιρεσίες τους, σας παρακαλούμε να τους συγχωρέσετε.

(τραγούδι, χορός)

Αποστολίδου Ελισάβετ


για τη ΣΤ’ τάξη του Δημοτικού Σχολείου Ποσειδωνίας


15 Μαϊου 2011

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου